מידע ועדכונים- שירותי סיעוד על רקע ההתמודדות עם נגיף הקורונה
תפריט ניווט מהיר בעמוד
לקוחות מטב היקרים,
על רקע התפרצות הקורונה והצעדים הננקטים על ידי ממשלת ישראל, ולאור ההגבלות השונות המפורסמות לציבור על ידי משרד הבריאות, נעשים שינויים בשגרת העבודה של המשק כולו, וכך גם בזו שלנו במטב. אנחנו עושים כל מאמץ על מנת להמשיך ולספק ללקוחותינו שירות גם בתקופה מורכבת זו, ופועלים על פי ההנחיות המתפרסמות על ידי המוסד לביטוח לאומי ומשרד הבריאות.
על מנת שתדעו כיצד אנחנו פועלים ונערכים להלן מידע חשוב לגבי אופן מתן השירות בימים אלו. המידע באתר מתעדכן מעת לעת על פי ההנחיות המתפרסמות.
במידה ויש לכם שאלות או הבהרות נוספות שתרצו לקבל, אנא פנו אלינו ונחזור אליכם במהרה matav@matav.org.il
שימו לב: המידע שמופיע בעמוד זה הוא כללי. מידע אישי לגבי אופן מתן השירות יינתן לכל אחד מהלקוחות שלנו באופן אישי בסניף המספק לכם שירות – לרשימת הסניפים.
בברכת בריאות טובה לכולם!
עמותת מטב
האם מטב ממשיכה לתת שרות גם בימים אלו?
מטב ממשיכה לתת שרות ללקוחותיה גם בימים אלה, בהתאם להנחיות המפורסמות על ידי משרד הבריאות והביטוח הלאומי בכדי לשמור על הבריאות והבטיחות שלכם.
הטיפול האישי והעזרה של המטפלות הסיעודיות חשוב מאוד לאזרחים הוותיקים תמיד ובמיוחד עכשיו כשכולנו נדרשים להישאר בבתים, והמבוגרים במיוחד.
ניתן לפנות אלינו גם בבקשות חדשות למתן שרות.
מה קורה כשלא ניתן לתת טיפול סיעודי?
על פי הנחיות הביטוח הלאומי להתמודדות עם נגיף הקורונה, על עמותת מטב וחברות סיעוד אחרות לעשות כל מאמץ כדי לתת שירות לכלל הלקוחות ובמיוחד לאזרחים הוותיקים שחיים לבד (עריריים) וכאלו שצריכים טיפול סיעודי מורכב (מי שאין להם משפחה מעורבת, אזרחים ותיקים הזקוקים לסיוע מלא בניידות, אכילה, סיוע בנטילת תרופות, סיוע בהחלפת מוצרי ספיגה, ועוד). אנחנו עושים כל מאמץ להגיע לכולם, אך במידה ולא ניתן לתת ללקוח שרות מסיבה מסוימת, אנחנו מדווחים על כך לביטוח הלאומי.
אנחנו שומרים על קשר טלפוני עם כלל לקוחות העמותה שזכאים לחוק סיעוד.
האם המטפלות ממשיכות להגיע לעבודה?
כן, המחויבות והמסירות של המטפלות הסיעודיות למבוגרים הסיעודיים מרשימה ומרגשת, כיוון שהן יודעות עד כמה חשובה העבודה שלהן תמיד ובמיוחד עכשיו.
יחד עם זאת, ביטול הלימודים ובחלק מהאזורים הירידה בהיקף התחבורה הציבורית משפיעים בצורה ישירה על המטפלות הסיעודיות בכל מדינת ישראל ועשויים להיות שינויים בשעות ההגעה. אנו עושים כל מאמץ כדי להמשיך להגיע ולתת שרות לכולם, למרות האילוצים, וכמובן לתאם כל שינוי מראש מולכם.
איזו הכשרה מטב נותנת למטפלות בימים אלו?
צוות המטפלות והמטפלים של מטב מקבל הדרכה והנחיות מסודרות ותדירות על פי הנחיות המוסד לביטוח לאומי ומשרד הבריאות בנושאים הבאים:
- שמירה על היגיינה וניקיון אישי, ובמיוחד הקפדה על רחיצת ידיים במים וסבון.
- שמירה על מרחק ככל הניתן מאחרים והימנעות מצפיפות מיותרת.
- הקפדה על אוורור של חדרי הבית.
- מתן הנחייה שלא להגיע לעבודה בעת מחלה או חום.
- עדכון ודיווח מיידי בכל מקרה של כניסה לבידוד.
- הנחיות כיצד יש להשתמש במסיכות וכפפות.
- עדכון ודיווח מיידי על כל שינוי במצב הבריאותי של הלקוח או כניסה שלו או מי מבני ביתו לבידוד.
הצוותים בסניפי מטב מעניקים הסברים שוטפים לעבודה על ההנחיות לצוות המטפלות והמטפלים.
בנוסף, מערך ההדרכה הארצי של עמותת מטב מעמיד לרשות המטפלות מגוון סרטוני הדרכה והכשרה על כללי הבטיחות והעבודה הנכונה, והם מופצים באופן שוטף למטפלות.
ההדרכות וההנחיות מבוצעים במגוון שפות.
להלן מספר דוגמאות:
סרטון הדרכה בנושא כללי בטיחות ועבודה נכונה בתקופת הקורונה (ספטמבר 2020): עברית, Русский, عربيه, አማርኛ
הנחיות למטפלות בנושא התמודדות עם נגיף הקורונה (יוני 2020): עברית, Русский, عربيه, አማርኛ
הנחיות לעבודת המטפלות והמטפלים – התמודדות עם נגיף הקורונה (מאי 2020): עברית, Русский, عربيه
סרטון הדרכה 5 כללים לשמירה על היגיינה (אפריל 2020): עברית, Русский, عربيه, አማርኛ
איזה ציוד מגן ניתן למטפלות?
מטב מספקת לצוות המטפלות והמטפלים ציוד מגן על פי הנחיית הביטוח הלאומי – מסיכות ואלכו-ג'ל, וכמובן מתבצעת הדרכה מסודרת לגבי שימוש בטוח ונכון בציוד.
במקרים שבהם ניתן טיפול ללקוח בבידוד ניתנים למטפלות גם חלוק, כפפות ומשקפי מגן.
האם ממשיכים ביקורי הבית של העובדת הסוציאלית שמלווה אותנו?
בשגרה, מגיעה עובדת סוציאלית (או אחות או גרונטולוגית) לביקור בית אצל לקוחותינו אחת לחודשיים לפחות, במטרה לקיים מפגש אישי, בירור צרכים, מעקב אחרי עבודת המטפלת ובדיקת שביעות רצון.
בימים אלו, בכדי שלא לסכן אף אחד ובוודאי לא את המבוגרים הסיעודיים בחשיפה לנגיף הקורונה אנחנו מבצעים שיחות טלפוניות במקום ביקורים אישיים בבית, כמובן על פי הנחיות מקצועיות של הביטוח הלאומי.
מה עושים אם אדם סיעודי או מישהו שמתגורר איתו צריכים להיות בבידוד?
במידה ואדם סיעודי שמקבל מאיתנו שירות צריך להיכנס לבידוד או במקרה שהלקוח מאובחן כחולה בקורונה ונדרש להישאר בבית על פי ההנחיות (חולה קל או ללא סימפטומים), יש ליצור איתנו קשר מיידי ולדווח לנו, כדי שנוכל להיערך בהתאם.
בנוסף, כמו כל אחד בישראל יש לפעול על פי ההנחיות המתפרסמות על ידי משרד הבריאות: עברית, Русский, عربيه, አማርኛ, English
האם אפשר לקבל שירות במקום מגורים חלופי?
עמותת מטב היא ארגון הפועל בפריסה ארצית מלאה. אנחנו עושים כל מאמץ כדי לתת שירותי טיפול סיעודי במקום מגורים זמני למי שנאלצו לעזוב באופן זמני את הבית ולעבור לאזור אחר בארץ, כמובן בהתאם להנחיות האזוריות המקומיות.
לפרטים נוספים ניתן לפנות לסניף שנותן לכם שירות – לרשימת הסניפים לחצו כאן
האם סניפי מטב פתוחים, וכיצד ניתן ליצור קשר?
סניפי מטב פתוחים וממשיכים לתת שרות, ניתן להתקשר אלינו או להגיע בתיאום מראש לרשימת הסניפים: לחצו כאן
התפקיד המרכזי שלנו הוא לאפשר לאזרחים ותיקים לבחור להזדקן בבית בכבוד, ואנחנו מחויבים אליו תמיד, ובמיוחד עכשיו. אנחנו פה בשבילכם.