מידע ועדכונים- שירותי סיעוד על רקע ההתמודדות עם נגיף הקורונה

לקוחות מטב היקרים,

על רקע התפרצות הקורונה והצעדים הננקטים על ידי ממשלת ישראל, ולאור ההגבלות השונות המפורסמות לציבור על ידי משרד הבריאות,  נעשים שינויים בשגרת העבודה של המשק כולו וגם שלנו במטב.

אנחנו עושים כל מאמץ על מנת להמשיך ולספק ללקוחותינו המבוגרים הזקוקים לעזרה וסיוע, שירות גם בתקופה מורכבת זו בכפוף להנחיות המתפרסמות על ידי המוסד לביטוח לאומי ומשרד הבריאות.

על מנת שתדעו כיצד אנחנו פועלים ונערכים להלן מידע חשוב לגבי אופן מתן השירות בימים אלו.

במידה ויש לכם שאלות או הבהרות נוספות שתרצו לקבל, אנא פנו אלינו ונחזור אליכם במהרה matav@matav.org.il

אנו נעדכן את המידע בעמוד זה מעת לעת על פי הצורך והנחיות משרד הבריאות והמוסד לביטוח לאומי.

שימו לב: המידע שמופיע בעמוד זה הוא כללי. מידע אישי לגבי אופן מתן השירות יינתן לכל אחד מהלקוחות שלנו באופן אישי. במידה ויש לכם שאלה –  אנא צרו קשר עם הסניף המספק לכם שירות – לרשימת הסניפים.

בברכת בריאות טובה לכולם!

עמותת מטב

האם מטב ממשיכה לתת שרות גם בימים אלו?

מטב ממשיכה לתת שרות ללקוחותיה גם בימים אלה, בהתאם להנחיות המפורסמות על ידי משרד הבריאות והביטוח הלאומי.

הטיפול האישי והעזרה של המטפלות הסיעודיות חשוב מאוד לאזרחים הוותיקים תמיד ובמיוחד עכשיו כשכולנו נדרשים להישאר בבתים, והמבוגרים במיוחד. אנחנו מבצעים התאמות בהתאם להנחיות המתפרסמות על מנת להמשיך לתת שירות בצורה בטוחה.

ניתן לפנות אלינו גם בבקשות חדשות למתן שרות.

מה קורה כשלא ניתן לתת טיפול סיעודי?

על פי הנחיות הביטוח הלאומי להתמודדות עם נגיף הקורונה, על עמותת מטב וחברות סיעוד אחרות לעשות כל מאמץ כדי לתת שירות לכלל הלקוחות ובמיוחד לאזרחים הוותיקים שחיים לבד (עריריים) וכאלו שצריכים טיפול סיעודי מורכב (מי שאין להם משפחה מעורבת, אזרחים ותיקים הזקוקים לסיוע מלא בניידות, אכילה, סיוע בנטילת תרופות, סיוע בהחלפת מוצרי ספיגה, ועוד).

אנחנו עושים כל מאמץ להגיע לכולם, אך במידה ולא ניתן לתת ללקוח שרות מסיבה מסוימת, אנחנו מדווחים על כך לביטוח הלאומי.

אנחנו שומרים על קשר טלפוני עם כלל לקוחות העמותה שזכאים לחוק סיעוד.

האם המטפלות ממשיכות להגיע לעבודה?

כן, המחויבות והמסירות של המטפלות הסיעודיות למבוגרים הסיעודיים מרשימה ומרגשת, כיוון שהן יודעות עד כמה חשובה העבודה שלהן תמיד ובמיוחד עכשיו. יחד עם זאת, ביטול הלימודים הירידה בהקף התחבורה הציבורית משפיעות בצורה ישירה על המטפלות הסיעודיות בכל מדינת ישראל וחלקן נאלצות להיעדר מהעבודה או לעבוד פחות שעות. אנו עושים כל מאמץ כדי להמשיך להגיע ולתת שרות לכל הלקוחות, גם אם יש קשיים ואילוצים.

איזו הכשרה מטב נותנת למטפלות בימים אלו?

צוות המטפלות והמטפלים של מטב מקבל הדרכה והנחיות מסודרות ותדירות על פי הנחיות המוסד לביטוח לאומי ומשרד הבריאות בנושאים הבאים: 

  • שמירה על היגיינה וניקיון אישי ובמיוחד הקפדה על רחיצת ידיים במים וסבון.
  • שמירה על מרחק ככל הניתן מאחרים והימנעות מצפיפות מיותרת.
  • הקפדה על אוורור של חדרי הבית.
  • מתן הנחייה שלא להגיע לעבודה בעת מחלה או חום.
  • עדכון ודיווח מיידי בכל מקרה של כניסה לבידוד.
  • הנחיות כיצד יש להשתמש במסיכות וכפפות.

איזה ציוד מגן ניתן למטפלות?

מטב רכשה וסיפקה כ 500,000 אלף מסיכות וכפפות חד פעמיות לטובת המטפלות. הביטוח לאומי נערך גם הוא לרכישת ציוד מגן נוסף למטפלות, ואנחנו ממתינים לקבל מהם את הציוד נוסף. 

איזה הנחיות ניתנו למטפלות?

סרטוני הדרכה על הקפדת כללי הבטיחות והעבודה נכונה בשפות שונות 7.9.2020:

עברית

Русский

عربيه

አማርኛ

קישור להנחיות למטפלות התמודדות עם נגיף הקורונה שהועברו במאי ויוני 2020 (עברית, רוסית,ערבית ואמהרית)

קישור להנחיות שהועברו למטפלות-קובץ 1.

קישור להנחיות שהועברו למטפלות-קובץ 2.

קישור לסרטון: הנחיות לעבודה בטוחה למטפלות מאת נעה נצר- אחות ראשית, עמותת מטב

האם ממשיכים ביקורי הבית של העובדת הסוציאלית שמלווה אותנו?

בשגרה, מגיעה עובדת סוציאלית (או אחות או גרונטולוגית) לביקור בית אצל לקוחותינו אחת לחודשיים , במטרה לקיים מפגש אישי, בירור צרכים, מעקב אחרי עבודת המטפלת ובדיקת שביעות רצון. בימים אלו, בכדי שלא לסכן אף אחד ובוודאי לא את המבוגרים הסיעודיים בחשיפה לנגיף הקורונה אנחנו מבצעים שיחות טלפוניות במקום ביקורים אישיים בבית, כמובן על פי הנחיות מקצועיות של הביטוח הלאומי.

מה עושים אם אדם סיעודי או מישהו שמתגורר איתו צריכים להיות בבידוד?

במידה ואדם סיעודי שמקבל מאיתנו שירות צריך להיכנס לבידוד  או במקרה שהלקוח מאובחן כחולה בקורונה ונדרש להישאר בבית על פי ההנחיות (חולה קל או ללא סימפטומים). יש ליצור איתנו קשר מיידי ולדווח לנו, כדי שנוכל להיערך בהתאם.  

האם אפשר לקבל שירות במקום מגורים חלופי?

עמותת מטב היא ארגון הפועל בפריסה ארצית מלאה. אנחנו עושים כל מאמץ כדי לתת שירותי טיפול סיעודי במקום מגורים זמני למי שנאלצו לעזוב באופן זמני את הבית ולעבור לאזור אחר בארץ. כמובן שצריך לגלות גמישות וסבלנות רבה, מכיוון שאנחנו נמצאים במצב חירום שמשפיע על מדינת ישראל כולה.

האם סניפי מטב פתוחים, וכיצד ניתן ליצור קשר?

סניפי מטב פתוחים וממשיכים לתת שרות, ניתן להתקשר אלינו או להגיע בתיאום מראש לרשימת הסניפים: לחצו כאן

התפקיד המרכזי שלנו הוא לאפשר לאזרחים ותיקים לבחור להזדקן בבית בכבוד, ואנחנו מחויבים אליו תמיד, ובמיוחד עכשיו. אנחנו פה בשבילכם.

מגן אבות ואמהות הנחיות 20.5.22020 קובץ להורדה